Hoe structureer je Facebook campagnes?

“Oh help ik ben het overzicht helemaal kwijt!”😵‍💫

Het overzichtelijk houden van al je campagnes en adsets kan soms verwarrend zijn, hier had ik zelf in het begin ook moeite mee.

Als je wilt adverteren op Facebook, of al bezig bent, heb ik hier een aantal waardevolle tips voor je. 

Rangschik jouw campagnes op een logische wijze!

Wanneer je op een gegeven moment meerdere campagnes/adsets/ads draait, kan het overzicht snel verdwijnen. Probeer een standaard benaming met een standaard volgorde van eigenschappen te bedenken. Zo hebben al mijn campagnes de volgende structuur: TOF-Stoelen-Aankoop-MaxVol-NL.

Nu denk je misschien “Wow Nick wat heb je hier allemaal staan?” maar ik neem je mee.

TOF staat voor “top of funnel”. Dit betekent dat ik mij alleen richt op een “Cold” publiek. In dit voorbeeld verkoop ik stoelen in mijn advertentie, vandaar de naam “stoelen”. Vervolgens zie je dat het doel van deze campagne gericht is op aankopen, maar dit had bijvoorbeeld ook verkeer kunnen zijn. Hierna staat er “MaxVol”, wat betekent dat de bierstrategie gericht is op “Maximaal Volume”. Tot slot staat er “NL” en dat spreekt denk ik wel voor zich 😉

Je ziet dus meteen al superveel informatie in de titel van de campagne, zonder dat je deze überhaupt hebt geopend! Dat is superhandig, want zo kun je snel zien welke eigenschappen goed werken en welke minder.

Voor je Adsets kun je natuurlijk hetzelfde doen. Je hoeft hier niet meer te benoemen dat je TOF zit en dat je op aankopen gericht bent. In plaats daarvan kun je bijvoorbeeld specifieker ingaan op de soorten doelgroepen die je hebt getarget of op de plaatsingen van je advertentie. Ook kun je denken aan de platformen zoals Instagram of Facebook, en niet onbelangrijk: de optimalisatiegebeurtenis. Zo kun je kiezen voor “Aankoop” als je genoeg data hebt. Bij een kleiner budget kun je echter ook optimaliseren voor “Toevoegingen aan winkelwagen” als je nog maar weinig conversies in je account hebt zitten.

Als laatste zijn de advertenties zelf aan de beurt. Hier ga ik niet al te moeilijk te werk. Geef elke advertentie een makkelijke naam, zodat je in één oogopslag kunt zien welke het beste presteren. En optimaliseer deze vervolgens. Geef bijvoorbeeld de naam “Foto#12” of “Carrousel#3”. Zo weet je direct welke creative en wat voor soort advertentie het beste werkt voor jou.

Ik hoop dat je iets aan deze tips hebt gehad en ik vraag mij af hoe jij jouw advertenties overzichtelijk houd? Vind je dit handig of doe je het toch liever anders? Laat mij weten!☺️☺️

#facebook#instagram#Facebookmarketing#onlinemarketing

Deel via:

Meer artikelen

4 Online Marketing Kansen Voor Makelaars!

In het digitale tijdperk is het landschap van onroerend goed getransformeerd, waardoor er een overvloed aan online marketingmogelijkheden voor makelaars is ontstaan. De komst van digitale marketing heeft niet alleen

Stuur ons een berichtje!